mandag den 19. oktober 2009

En upopulær tendens

Denne her blog kommer mest til at handle om mode... Ja... Men der er også andre ting i verden. Gode som dårlige.

I lørdags blev en 18-årig dreng skudt i hovedet i Lindevangsparken på Frederiksberg. Den park, jeg har leget i som lille. De har sådan nogle gode karuseller dér. Den park, der ligger lige overfor en af mine gode veninder. Den dreng, der blev fundet af min vens bror.

For lidt siden... Et par timer, præcis. I think.... Blev der skudt i Hellerup. På den sushi-bar Stylistens Datter, kommer mindst 5 gange om ugen. Sushi-stedet der ligger få minutter fra der jeg bevæger mig 5 ud af ugens 7 dage. Det sted, der ligger i centrum af hvor alle mine venner og veninder bor. Hvor deres familier bor. Hvor deres familier og venner og veninder bor. Og deres kærester. Deres hunde. Deres børn.

Der er noget galt. Sådan burde det ikke være. Folk burde ikke glide så langt ud på spor 47536, at de trækker våben frem. Vi lever forhelvede snart i 2010. Vi har haft mange tusinde år til den slags....

Mon det er blevet på mode, at dræbe og sårer?
Går den tendens mon nogensinde af mode? Jeg håber det. Jeg håber det så inderligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar